Asi každý fotoaparát umožňuje nastaviť bielu aspoň pomocou profilov, ktoré nastavili v továrni ako prednastavené.…
Zbavte sa pozadia už pri fotení
Niečo takéto.
Označiť okraje jedného výrobku a pozadie odstrániť v editore nie je až tak náročné, horšie to je v prípade, že máte nasnímať desiatky, alebo stovky rôznych produktov. V tej chvíli sa vám oplatí zmeniť spôsob fotografovania.
Ak fotografujete na bežnom pozadí, napríklad na kuse bieleho papiera, fotografovaný objekt vrhá tiene.
Skúste ho však položiť na sklo. To sklo zdvihnite do výšky niekoľkých centimetrov…
…a tiene sú preč. V mnohých situáciách už nemusíte spraviť nič iné a výrobok je „vyretušovaný“. Záleží to na expozícii a tom, ako máte osvetlené pozadie.
Stáva sa, že potrebujete napríklad do katalógu nasnímať výrobok, ktorý je zložito členený a nesmie mať pozadie. Pritom viete, že na odstránenie pozadia budete musieť použiť magické laso. Odfoťte v tom prípade predmet na výrazne farebnom pozadí.
Pod sklo položte jasne modrú, alebo zelenú podložku a foťte… Profesionáli majú, čo treba, bežný občan siahne po čomkoľvek aj provizórne sa dajú získať vcelku slušné obrázky.
Jasná belasá, alebo iná, čo najviac plynulá plocha je ideálna. Na obrázku je plocha naopak dosť málo plynulá.
Aj výrazná zelená sa zvykne dobre osvedčiť.
Z takto nasnímaného obrázku odstránite pozadie pri troche šťastia jediným kliknutím nástroja magické laso. Označí všetko modré, alebo zelené a vec je okamžite vybavená.
V provizórnych podmienkach, ako sú na obrázkoch by to bolo na viac kliknutí – pozadie nie je dokonale plynulé a na skle sa mi od bieleho stropu odráža tieň predmetu, ktorý som fotil. To sú chyby, na ktoré by som pri retušovaní väčšieho množstva obrázkov doplatil. Na ukážku to ale stačí.
Pri fotografovaní lesklých a kovových predmetov sa však bude farba z pozadia odrážať aj na bokoch fotografovaného výrobku. To nám trochu skazí radosť z práce, ale aspoň niektoré kontúry sa vám podarí označiť aj automaticky.
Keby sme mali k dispozícii poriadny ateliér, mohli by sme biele pozadie nasvietiť presne tak, aby aj na snímke bolo presne biele – produkt by sa osvetľoval inými svietidlami, ako pozadie… V takých podmienkach sa dajú získať dokonalé snímky, ktoré netreba retušovať vôbec…