Nedávno padla otázka, ako fotografovať oblečenie na web. A právom – je to ťažká úloha.…
Reklamná a produktová fotografia
Ak vidíte fotografiu výrobku v nejakom katalógu, alebo na bilboarde, spravidla ide o záber, ktorý vôbec nevznikol tak jednoducho, ako zvyčajne vyzerá.
Nasnímať produkty ako rádio, jedlo, kus mäsa, alebo pršiplášť je často veľmi náročná úloha.
- Zákazník chce, aby výrobok vyzeral prirodzene, dobre.
- Prípadne lepšie ako v skutočnosti.
- Malo by byť jasné, z akého je materiálu, hoc ide o neviditeľné sklo, či čierny kov.
- Malo by byť všetko ostré aj keď je výrobok veľký a nijako sa nedá vtesnať do hĺbky ostrosti.
- Malo by byť vidieť aj to, čo normálne nevidieť (lebo je to v tieni).
- Plus kopa iných podmienok.
To nás, fotografov, núti často k šialeným postupom.
- Aby jedlo na stole s pivom bolo ostré, chce to riadne zacloniť. Kým sa záber nasníma, treba udržať na pive penu. Takže v pohári nemôže byť ani pivo, ani pivná pena. Čo tam dáte?
- Aby grilované kura vyzeralo ako práve vytiahnuté z rúry, čo spravíte? Že by postriekať ho lakom na vlasy?
- Chcete odfotiť pohár z tenkého skla. V podstate ho takmer nevidieť.
- Máte odfotiť svetelný panel pred firmou v noci. Buď bude panel a tma, alebo bude vidieť aj okolie a panel bude beznádejne biely, prepálený. Ako na to?
V reklamnej fotografii sa proste riešia problémy, ktoré by človeka normálne ani nenapadli, že môžu byť problém. Pozrite sa aspoň na niekoľko riešení, ako snímať reklamnú fotografiu podomácky.