Ak to s panoramatickými fotografiami myslíte vážne, veľmi si uľahčíte život, ak siahnete po špecializovanom programe na túto činnosť určenom.…
Nastavenie najtmavšej farby
Ak by ste úplne zhasli svetlo a zapli monitor videli by ste, že čierna farba je trochu svetlejšia, než úplná tma.
Správne by ste mali vidieť rozdiely v štvorcovh až do oblasti, ktorá je označená šípkami. V nej je už obraz veľmi tmavý, ale nejaký náznak by ste tam vidieť mali.
Najskôr hrubé skoky. Medzi terčom tma a štvorcom číslo 1 by ste nemali vidieť veľký rozdiel, ale mal by tam byť.
Zároveň by terč tma mal byť tak tmavý, aby bol len o „chlp“ svetlejší, od najtmavšieho možného zobrazenia monitoru.
Ak by ste ovládacím prvkom jas postupne stmavovali, v istej chvíli keď už sa tmavé miesta ďalej nestmavujú, hoc gombíkom točíte. To je ten bod zlomu. Štvorec „tma“ by mal byť len o málo svetlejší, ako tma.
Ak chcete prísnejší test na tmavý bod:
Tu už rozdiel medzi tmou a štvorcom číslo 1 je zanedbateľný, ale mal by sa dať vidieť.
Maximum: Jemnejšie stupne neexistujú. Ak tušíte rozdiely, máte vskutku výborne nastavený monitor na zobrazenie tieňov! Tieto rozdiely sa však už nedajú vidieť, len tušiť.
Ak máte lacnejší, alebo starší monitor a nevidíte všetky štvorce, netreba monitor hneď odpojiť a vyhodiť do kýbla. Dá sa s tým žiť, tento test je veľmi prísny. Stačí, ak budete vedieť, či vidíte celý rozsah, alebo nie. Ak nie, nevykonávajte radšej na takom monitore retuš – na iných monitoroch, alebo na fotkách môže tak retušovaná fotka vyzerať zle.