Retuš a úpravy fotografií

Po nasnímaní sa len málokedy dá fotografia použiť celkom presne tak, ako je.

  • Buď ste tak dobrí fotografi, že dokážete snímať fotografie kompozične a expozične dokonalé,
  • alebo ani neviete, akú kvalitu daná fotka má.

Pre bežné rodinné fotografie, samozrejme, nie je potrebné nasadiť nejaké špeciálne retušérske techniky. No čo v prípade, že máte fotografie, ktoré sú príliš tmavé? Alebo niečo vám na nich prekáža? Potom vám môžu prísť vhod tipy, ako retušovať.

Sú to články, ktoré pomôžu pri rôznych konkrétnych úlohách.

Máte vrásky? Retuš tváre umožňuje jemne ich potlačiť a aspoň na obrázku si uberiete pár rokov.

Digitálna fotografia - ilustračná fotka

Iným zaujímavým retušérskym príkladom je retuš zničenej fotografie. Je až neuveriteľné, že takto poškodený obrázok sa vlastne dá celkom jednoducho zachrániť tak, že na výsledku nebude vidieť ani retuš, ani poškodené miesta…

Iným príkladom môže byť využitie softvérových filtrov. Simulácia maľby z fotografie sa dá vyrobiť niekoľkými kliknutiami.

Alebo možno chcete na jednom obrázku spojiť viac ľudí dohromady. Montáž je postup, kedy na jeden obrázok viete zložiť štyri osoby. Samozrejme, nemusí z toho byť rovno takýto blázinec. Praktickým využitím tohto triku je vloženie fotografa do skupinky fotografovaných osôb. Nemáte čas fotiť samospúšťou? Nevadí.

Pri takýchto kombináciách je dobré myslieť na to, že niektoré chyby retuše vás môžu hneď môžu prezradiť. Často je to šum, alebo rôzna ostrosť skladaných obrázkov.

Mnoho ďalších tipov zameraných na retuš a úpravy fotografií nájdete na tomto webe.

Asi základný tip k retušovaniu znie: neretušujte. Ak presne neviete čo a ako chcete spraviť, veľmi často môžete retušou dosiahnuť oveľa horšie výsledky, než keby ste ponehali snímky bez úpravy. Častým "problémom" obrázkov je totiž starý monitor, či monitor zle nastavený. Na ňom sa fotky môžu javiť tmavé, alebo farebne závojované. Ak sa ich pokúsite retušovať, retušou síce fotky upravíte dobre na daný monitor, ale všade inde budú vyzerať príšerne. Preto je lepšie venovať sa úpravám až potom, čo poznáte aspoň základy.

Tipy na retušovací program

Veľa ľudí sa pýta, kde vziať retušovací program.

  • Zadarmo je najvýkonnejším nástrojom program Gimp. Domáca stránka gimp.org – tu sa dá stiahnuť zadarmo. Tipy na základnú prácu s týmto programom v článku Gimp. Ďalšie návody a tipy tu: gimp.cz.
  • Za peniaze je najlepším nástrojom Adobe Photoshop. Nie je nič lepšie na profesionálnu prácu. Návod na Photoshop je na väčšine retušérskych tipov na týchto stránkach.

Pod pojmom retuš rozumiem akékoľvek ďalšie spracovanie obrázkov. Zosvetlenie, stmavenie, odstránenie nežiaducich častí a podobne. Tiež tu nájdete tipy na kombinované akcie – výroba plagátov alebo webovej grafiky.

Akúkoľvek úpravu vždy vykonávajte na kópii obrázku!!!

Retuš sa vám nemusí podariť, alebo neskôr zistíte, že ju nechcete. Je dobré, aby ste vždy mali možnosť siahnuť po originálnom obrázku.

Pozrite si články na tému retuše.

Základné retušérske techniky, ako vyrobiť rámček na fotke, odstránenie červených očí, či softvérové zaostrovanie fotiek.

176× koment k článku Retuš a úpravy fotografií

  1. alenqa hovorí:

    chcem si upravit foto a je to podla man skvele:))

  2. AnnaPinkDoll hovorí:

    Dobrý deň , prosím Vás chcela by som sa spýtať , že kde by som mohla stiahnuť nejaký dobrý program na úpravu foto … Myslím tým zosvetlenie , žiara , orezanie alebo žehlička atď … Ďakujem

  3. bob222 hovorí:

    2 AnnaPinkDoll
    Zadarmo doporučujem irfanview (google nájde – je aj po česky)
    Za lacný peniaz je slušný český zoner
    No a draho je špička – photoshop.

  4. hena hraskova hovorí:

    potrebujem program na upravu fotiek,dakujem

  5. miso hovorí:

    rád by som si zohnal nejaký kvalitný program na úpravu foto.kde na nete taký nájdem? dakujem

  6. veronika hovorí:

    Da sa aj moja foto nejaka vyretusuvat?

  7. mirecek hovorí:

    Skúste mi poslať foto ktorú chcete upraviť skúsim to lebo sa učím vo photoshope a nemám inšpiráciu o:)))

  8. majuska hovorí:

    ako sa dá odstrániť efekt červených očí?? pls. ďakujem :D

  9. nina hovorí:

    PROSIM VAS NEPOSLETE MI NIEKTO PROGRAM NA RETUSOVANIE???? MOC PROSIM, ALEBO MI ASPON NAPISTE NA E-MAIL, KDE SA DA ZOHNAT! DAKUJEM

  10. misa hovorí:

    PROSIM MOHLI BY STE MI NIEKTO POSLAT PROGRAM NA UPRAVU-RETUSVANIE FOTOGRAFII?CIM SKOR,TYM LEPSIE…DAKUJEM PEKNE…

  11. misulka hovorí:

    cafiik prosim vas ja by som cela nejaky program na upravovanie fotiek stiahnut nemohli by ste mi poradit pls

  12. Milan hovorí:

    Dobry program na upravu, ktory je navyse zadarmo, je The GIMP. Podoba sa Phtoshop, aj ked nema tolko filtrov, ale je dostatocne dobry na amatersku robotu.

  13. LiLi hovorí:

    PROSIM MOHLI BY STE MI NIEKTO POSLAT PROGRAM NA UPRAVU-RETUSVANIE FOTOGRAFII?CIM SKOR,TYM LEPSIE…DAKUJEM PEKNE…raduska.b@zoznam.sk

  14. mika hovorí:

    strasne by som chcela upravovat fotky ale neviem ako na to treba mi nato nejaky specialny program? da sa niekde stiahnut z netu ???? DIK

  15. M. Owen hovorí:

    Prosím vás mohli by ste mi poslať nejaký dobrý program na retušovanie fotiek?

  16. lenuska hovorí:

    kde si tu mosem uprawit fotky???

  17. bambuca0 hovorí:

    prosím vás mohli by ste mi poslať program na retušovanie fotiek?dakujem

  18. timikaa hovorí:

    prosiiim vas mohly by ste mi poslat program na retus fotiek…alebo aspon link skade si to vjem stjahnut!!dakujem..
    ICQ:469-867-063

  19. timikaa hovorí:

    vje mi dakto povedata kot to ma stihnut??

  20. Petra hovorí:

    Mirko chcela by som Vas opytat ci neplanujete niekedy pridat “navod” ako vytvarat animacie v photoshope, ci uz animacie textove alebo animacie z fotografii (format .gif). Dakujem vopred za odpoved

  21. monika hovorí:

    ach boze je to trapne opravdize ano

  22. alexka hovorí:

    zdravim vsetkych,ktorych zaujima “hranie sa s fotkami”,,,ja len ,zeby som si aj doma rada chcela upravovat fotografie,myslim aj hladenie tvare,odstranenie neziaduceho lesku,pripadne upravu efektu cervenych oci a kadiake graficke animacie s nimi,velmi ma to zaujima a bavi,,,bola by som vdacna za nejaky takyto program :-)

  23. Katie hovorí:

    ehm… vyskusala by som GIMP… je zadarmo… sice zo zaciatku narocny na pouzivanie alebo po par precitanych navodoch a videach je to uplne super program… :)

  24. Janulka hovorí:

    Ahoj mohli by ste mi niekto poslať program na retušovanie fotiek alebo aspoň typ na stiahnutie. Dakujem veeeeeeeeeeeeľmi pekne
    jenn07@azet.sk alebo na ICQ 457 989 409

  25. kikulienocka hovorí:

    cawko…poradte mi dakto daky programik na upravovanie foto(retusovanie a taketo blbosti)…nemozem nic zohnat…:(:(:(…..
    pls….

  26. kikulienocka hovorí:

    ehm…..a este daco….moj mail kika5005@azet.sk….:D:D:D

  27. konzerva6 hovorí:

    dobry den ja by som vas chcela poprosit ci by ste mi nemohli poslat nejaky program na upravu fotiek…najlepsie by bolo taky kde sa da pridat do fotky piercing.dakujem

  28. koral4488 hovorí:

    Checa by som si upravit fotky ale nemam program !!!! Prosím nemohli by ste mi poslat neaký vtipný a pekný program na upravu. Dakujem

  29. safira hovorí:

    Prosím nemohli by ste mi poslat program na úpravu fotiek ? Niečo milé! Dakujem a prosím Moj email je safira1992@azet.sk

  30. Terka hovorí:

    Ahoj neexistuje daky program na upravu fotiek tak že napr. vymažem tvár z ogiginalnej fotky a pridam druhu z inej?

  31. jan zvada hovorí:

    potreboval by som poradit, ako by som urobil vačšiu fotografiu cca 0,60x 2,0 m s olimpusom 550 uz. dik

  32. terka hovorí:

    terka :) corel photosop (plateny) alebo adobe photosop (plateny) ale samozrejme sa da stiahnut :)

  33. Katie hovorí:

    Terka: ehm…niečo také dokáže aj GIMP… len treba vedieť ako…

    Gimp stiahneš tu: http://www.slunecnice.cz/sw/gimp-windows/
    a taký jeden tutorial, síce v angličtine, ale aj keď budeš len pozorovať naučíš sa: http://youtube.com/watch?v=BafertvtNnc a tam jej aj druhá časť. ;)

  34. janka hovorí:

    nevie niekto kde by som mohla stiahnut nejaky dobri program na retušovanie fotografii?

  35. senuska hovorí:

    cawte nemohol by mi niekto na email poslat ten ptogram photoshop?plosiim poslite na email senyka@azet.sk…dakujem

  36. Tinka hovorí:

    Ahoj ludia… v smere fotografovania som este len uplny novacik ,, velmi ma bavy fotenie a snazim sa pochopit s tohoco najviac.Velmi by som potrebovala neaky program na upravu fotiek (ale zatial iba bezplatny)…vie mi niekto doporucit nieco dobre ??
    Za odpoved vopred Dakujem

  37. Prskavka hovorí:

    Tinka, skús gimp http://downloads.sk/program/gimp_49

  38. Dwarf hovorí:

    Celkom dobrý program na bežnú úpravu fotiek je Zoner Photo Studio, skúšobná verzia sa dá stiahnuť po registrácii zo stránky

    http://www.zoner.sk/photo-studio/

    Pre zložitejšie veci napr. pridávenie alebo odoberanie vecí z fotky sú proramy Gimp (zadarmo) alebo Photoshop (platený) ale nejde to jedným kliknutím ;)

  39. hoja hovorí:

    …stiahni si GIMP, ten je free a je to alternatíva Photoshopu. Stiahnuť sa dá napr. tu: http://downloads.sk/program/gimp_49.
    Jano

  40. smejo hovorí:

    preco mi stale napise ze musim byt nejakym clenom???..pls piste

  41. feďo hovorí:

    Na jednoduchú úpravu fotiek skúste Picasa2. Je to free program.Celkom dobrý je aj Zoner Photo Studio.

  42. Džanka hovorí:

    tak fajn je celkom aj Lightroom… je dobry na odstranovanie cervenych oci a su tam aj nejake efekty…. prvych tusim 30 dni je bezplatne…. potom musis za to platit inac ti to nepojde… pokial vam nerobi problem platit tak je uplne super ze Portrait Professional (da sa odsranit pletove nedokonalosti – mastna plet, belost zubov a tak…) zatial aj ja skusam takze nie som v tom nejaky expert….. keby daco tak moj mail je bahari@zoznam.sk

  43. lolitka hovorí:

    prosimmmm ja ten program nemam kde by som si ho mohla stiahnut pls poradtee

  44. zabka002 hovorí:

    hmmm…ja chcem volaky program na upravu fotiek..ale nevem kde si poriadni najdem…neposle mi ho volakto??? :o) j.teplansky@zoznam.sk

  45. mishellka hovorí:

    caffte vsetci ako prazdninujete? ……… mne to celkom ujde ale nepisem tu preto. totiz zhanam nejaky program na upravu a skraslovanie fotiek. tiez strasne rada fotim a treba mi obrezavat uz nafotene fotky ci prirody alebo kamosiek a pod. cize kto nieco take ma velmi ho prosim aby sa mi ozval mikkINka87@azet.sk DIKY moc :)

  46. iris hovorí:

    prosím vás môžete mi niekto poradiť nejaký dobrý program na retušovanie a úpravu fotiek (zadarmo) ??? lebo našla som ten GIMP a neviem či je dobrý… neviete kde ho stiahnem v slovenskej verzii??? lebo videla som aj ten len ho neviem nikde nájsť. Dakujem !!!

  47. iris hovorí:

    a môžem poprosiť aj nejaký návod na používanie? dakujem velmi pekne :))))))

  48. SIMA hovorí:

    ATRASNE MOC DIKY ZA TEN TIP NA GIMP JE TO SUPER

  49. kubo hovorí:

    chcem si upravit fotky:)))))))))))))))))))))))

  50. adi901 hovorí:

    pllls nejaky prograaam na uprawu fotieeek…prosiiiim vas pekne,,,len nech je to pisane po slowensky hehe

  51. makiculienočka hovorí:

    Ahooojte:-) ten program GIMP je celkom skvelý, aspon možem rozvýjať svoju tvorivosť:D:D:D…dííky vššem:D

  52. tinQa hovorí:

    prosiiim kde sa daju retusovat fotky..??plosiiim suurnee…!!!….=DDD poradte mi ..pllls=DDD

  53. Riuska hovorí:

    PROSIM MOHLI BY STE MI NIEKTO POSLAT PROGRAM NA UPRAVU-RETUSVANIE FOTOGRAFII?CIM SKOR,TYM LEPSIE…DAKUJEM PEKNE…

    napiste mi na pokeci …nick :tatiana02302

  54. Evika hovorí:

    tak,pridam sa aj ja….PROSIM O ZASLANIE PROGRAMU NA UPRAVU-RETUSOVANIE FOTOGRAFII. DAKUJEEEM!!!

  55. niki_5 hovorí:

    dobry chcem sa len spytat kde najdem zadarmo program na retusovonie fotografy…dakujem…

  56. Dana hovorí:

    JA POTREBUJEM PROGRAM NA KOLOROVANIE PROSIM FAKT ZHANAM A NEVIEM NASJT…DIK ZA RADU

  57. emoo_kiss hovorí:

    tho je moj nick na POKECI napisete my kde mam stahnut tento program po ho ceem x)..kujeem

  58. dadusqua hovorí:

    Prosiim vas poradte mi nieaky kvalitny program kde najdem tie najlepsie moznosti ako si upravit svije fotografie. dakujem

  59. monca_sk hovorí:

    chcela by som si stihanut niaky program na upravu fotiek ako farbu a tak kde sa to daa??

  60. fotista hovorí:

    No tu mate program zdarma je tam aj čeština.
    http://www.photofiltre-studio.com/download-en.htm

  61. playgirl55 hovorí:

    prosiiiiiiiim vas….velmi vas prosim….kto by mi poradil na aku stranku alebo kde sa da zohnat program na retusovanie fotiek??pls ale zadara=))..kujem

  62. PP hovorí:

    gimp

  63. Lavar hovorí:

    Pokial nechcete kupovat drahy alebo podporovat nelegalny software
    typu PHOTOSHOP, je tu pre Vas ARTWEAVER. Jeho prostredie je podobne Photoshopu a je uplne zadarmo aj v slovencine. Tu mate link:
    http://www.artweaver.de/index.php?id=68,151,0,0,1,0

  64. nika hovorí:

    prosim potrebujem pomoc mam photoshop cs2 v anglictine mno neviem v nom pracova prosim pomozte mi ako mam upravovovat foto vo photoshope-c ovsetko sa da vnom robit prosim pomozte diki diki

  65. kubo-23 hovorí:

    prosim was newiete kajki program kde by som si mohol uprawit foto pls

  66. Dominia=) hovorí:

    ja máám program na retuš fotiek a je dobrýý=)…a nie je ani zlozity=P
    CleanskinFX…keby ste ho nahodou nevedeli stiahnut tak tu mate moje icQ….432-281-579

  67. NELA hovorí:

    ahojte! ja viem ze sa mozno pýtam od veci ale nemala som cas si vás prečítat tak mozno je tu uz aj odpovet. dá sa rastrový obrázok zmenit na formát JPG.ak ano je na to nejaký program? díky moc

  68. Miro Veselý hovorí:

    Každý program ktorý vie robiť s rastrovým obrazom vie uikladať aj ako JPG.

  69. NELA hovorí:

    dakujem za odpoved! uz som na to prisla treba len oči otvorit!!!!

  70. sony hovorí:

    Prosimvás neviete mi niekto poradiť kde by som stiahol program na strihanie a úpravu videí.

  71. denisskaa hovorí:

    Prroiimm kto mi posle stranku na retus ? na pokeci nick nataly432 díki vopredd

  72. philips hovorí:

    sony : sony vegas pro 8, free trial na 30 dni oficialnej stranky produktu,najdes cez google

  73. dasenka hovorí:

    prosim vas povedzte mi nejaku stranku na upravu fotiek retusovanie a tak……

  74. Michalmf hovorí:

    You Tube ,zadaj tutorial photoshop

  75. ivanuska30 hovorí:

    hhalo pomzte my neviem program na upavu foto potrebuejm ho dakujem

  76. philips hovorí:

    co takto si precitat diskusiu???

  77. zofka hovorí:

    ahojte, pls neviete kde by sa dal stiahnut iPhoto??? lebo on vyzera byt ako dobry program, ale z apple my to nejde, neviem preco….a este by som sa chcela spytat, ze mam picasa 3 ten je dobry, ale vsetky obrazky mi to automaticky prehodi tak, aby sa v nom otvorili a uz su neni v XnView ako jpg. ako som ich mala predtym, neviete dalo by sa to nejako zmenit??? dakujem za odpoved : )

  78. kedu hovorí:

    pls, potrebujem ten program na uprawu foto! :):) dakujem

  79. sasenka hovorí:

    prosim vas mohol by mi niekto z vas poslat program na upravu foto teda retusovanie presnejsie dakujem

  80. janike hovorí:

    Dobry den!
    prosim vas kde by som si mohla stiahnut nejaky dobry program na upravovanie a retusovanie fotiek??
    Dakujem

  81. ancurka hovorí:

    Ahojte.Chcela by som nejaky program na upravu fotiek,mozte mi poradit.ďakujem

  82. chaos hovorí:

    ahoj..ludia potrebujem pomoct…odfotili mi oko z blizka…a xcel bi osm zmenit farbu duhovky….a odstranit odraz mihalnic w oku a podobne upravi viete mi poradit s cim a ako ? to mam spravit prosim dakujem welmi pekne a prijemni zwisok dna :) gramatiku si newsimajte pls :)

  83. Marianna hovorí:

    prosím súrne potrebujem program na úpravu foto ak niekto vie adresu nech sa ozve čo možno najskor na mojej adrese vopred Ďakujuem

  84. carma hovorí:

    juj ahojte seci prosiiiiiiiiim mi dakto poslite link na mail adresu program na retus tvare al mi niekto stiahne ??? dakujem

  85. mimka hovorí:

    CAUTE FOTO SA DAJU UPRAVOVAT AJ NA STRANKE http://WWW.IMIKIMI.COM, ZAREGISTRUJTE SA A JE TO ZADARMO,.

  86. philips hovorí:

    retus tvare aj s upravami : taaz.com

  87. matus hovorí:

    ako sa to stiahuje

  88. kisko21 hovorí:

    kupte si časopis PC RADY 2/2009- je tam k stiahnutiu Zoner Photo Studio 11 Clasic pre domáce použitie

  89. fotoMark hovorí:

    Ja pracujem v ZONER PHOTO STUDIO 10 – ale v profesionálnej verzii. V home verzii mi asi chýbali nejaké podstatné funkcie, ak si dobre pamätám žehlička a vyhladenie tváre, nejaké zmenšovania fotiek a kreslenie do fotky…
    Radšej sa skúste spýtať na verziu PROFI, ak sa v nej naučíte, bude úplne stačiť. Ja som skúsil ZONER 11 v nejakej home verzii alebo čo to bolo, ale vrátil som sa ku 10 profi.

    Marek
    info.fotomark@gmail.com

  90. KatusQA hovorí:

    awojtéé chcela by som nejaky fajny program na retus:Daléé ze fakt dobry..pomoc?..dakujém:-*

  91. Diana hovorí:

    chcela by som vediet ze ci sa plati za stiehnutie stranky na upravu fotiek PICASA…za odpovede dakujem

  92. Adam Gálik hovorí:

    Nie, za program Picasa sa neplatí pretože je to freeware.

  93. trucker hovorí:

    cawte da sa z niekolko kb foto urobit kvalitna foto do niekolkych MB,,_?

  94. Miro Veselý hovorí:

    Nie, ak je raz zdroj zlý, nedá sa vylepšiť.

  95. Roman hovorí:

    prosim o radu
    chcem dat fotografiam akusi strukturu – patinu staroby (skrabance, flaky a pod.)
    neviete ako na to?
    rastre, masky?
    dakujem!

  96. Miro Veselý hovorí:

    Najlepšie využiť niektorý filter na to určený, je ich dosť veľa. dá sa aj ručne, písal som o tom článok http://www.digi-foto.sk/retus-a-uprava-fotografii/retus-nesmie-byt-vidiet/simulacia-vyse-storocnej-fotografie/

  97. petrik hovorí:

    pocuj ja retusujem fotky v adobe photoshop cs2 len tam sa neda dobre nadctavit sitost brusu ako to mam

  98. pavli61 hovorí:

    Dobrý večer

    Dobrý program na úpravu fotiek je Picassa 3, ktorú si môžete stiahnuť napríklad cez Google.sk. Alebo stránka http://www.picnik.com kde sa môžte registrovať a upravovať si svoje fotky ako sa vám len bude páčiť.
    Príjemnú zábavu:D

  99. PUSSA hovorí:

    PROSIM POSLALI BY STE MI PROGRAM NA UPRAVU RETUSOVANIE FOTO??? PROSIM A CIM SKOR TYM LEPSIE DAKUJEM

  100. kulleha hovorí:

    PUSSA: bud si kupis nejaky jednoduchy, ale uz slusny editor (Adobe Photoshop Elements 7, Paint Shop Pro X2, ci no povedzme aj cesky Zoner 11 Pro – vsetky do cca 100eur). Alebo ak to chces mat lacnejsie, tak skus si stiahnut niektory freeware – okrem famozneho Gimp-u (www.gimp.org), ktory si ziada vsak trochu znalosti, skusenosti a zrucnosti, su slusne produkty napr. PhotoFiltre, na stranke http://photofiltre.free.fr/frames_en.htm je k dispozicii aj anglicka verzia zadarmo (je to tusim verzia 6.). Inym sikovnym editorom zadarmo je Magix: http://www.magixphotowidgets.com/. Ako rychlo to stiahnes a nainstalujes, je uz len alen na Tebe:-)

  101. jarka hovorí:

    ach poradi mi niekto preco mi nechce stiiahnut ten GIMP ? pise mi tam ze si mam este volacosi stiahnut ale ono to neche ist ach som zufala ..

  102. khammeleon hovorí:

    …neviem, preco tu takmer vsetci kladiete hlupe, infantilne otazky…
    Vymente svoje ” mydelnicky ” za dobre telo s niekolkymi kvalitnymi sklami, fotte a fotografie postprodukujte v programe Adobe Photoshop CS 4.
    Nic jednoduchsie…

  103. katuska3125 hovorí:

    Dorý kto mi vie povedať prečo na všetkých stránkach kde sa dajú upravovať fotky mi všetko piíše po anglicky??..co mam urobiť aby mi to pisalo v slovenčine??,,,prosím poradte mi Dakujéém :D…!!

  104. Miro Veselý hovorí:

    katuska čítať na stránke na ktorej práve si. tu je dosť informácií.

  105. Viktor z PN hovorí:

    Ahojte, ako by sa dalo v nejakých programíkoch urobiť, že postava je celá, pozadie je biele, ako v katalógoch (Tesco, Lidl…)…. Máte taký program? A taký efekt, že pozadie bude rozmazané a predok bude výrazný, existuje taký? Ako sa volá? Díky za skorú odpoveď

  106. philips hovorí:

    vo fotosope sa to vsetko da…alebo fotit pred bielou stenou, a to druhe tak ist od objektu dalej a prizoomovat,potom mas predok ostry a pozadie rozmazane

  107. janka5557 hovorí:

    chcela by som sa spytat ako by som si mohla upravit foto….???

  108. zanet hovorí:

    ahojte prosim vas poradte mi ako si mam stianut program ktory retusuje foto nejako mi to nejdeeee fakt poradte dikes

  109. jarino hovorí:

    hore predsa mate napisane, ze najlepsi program zadara je Gimp a ja s tym suhlasim. Tam mozete urobit vsetko, co tu pisete.

  110. Duso hovorí:

    ahoj vie mi niekto poradit ako naformatovat sd kartu ??

    na FAT 32 ,alebo len FAT ?

    este potrebujem nemate odskusanu nejaku rychlu sd kartu do fotaku panasonic

    DIK

    niki

  111. Tibor hovorí:

    Ahoj Duso, strč kartu do čítačky, ukaže sa ti ako další disk. Klikni na jeho
    ikonu pravým tlačítkom. Rozbalí sa menu a mal by tam byť aj format.

  112. miri hovorí:

    prosim mohli by ste mi poslat program na retusovanie fotografii?dakujem

  113. chloe hovorí:

    Dobry den,

    Potrebovala by som poradit…uz som zufala…….na internete presnejsie povedane na ebyai je kopec a este viac osvetlovacich zariadeni. Ja som vsak z toho zmatena ako spravny a zacinajuci laik.
    Hladam nejaku supravu studioveho osvetlenia na interierove fotenie specializovane na portrety a figury.
    Prosim o pomoc

  114. 77nikus77 hovorí:

    chcela by som sa spítať kde si môžem upravovať pozadie fotografie??…

  115. SHoDaN hovorí:

    77nikus77: Skus nieco od firmy ZONER, Adobe, Corel. Ak chces skusit a neplatit, tak GIMP (gimp.cz)

    http://www.pc-guru.cz/gimp

  116. Milo hovorí:

    Ahojte. Chcel by som sa opýtať či by mi vedel niekto poradiť postup pri tom ked chcem spojiť 3 osobitné fotky vo formáte jpeg. do jednej fotky bez straty kvality. Nie panoráma, ale obyčko fotečky. Mám k dispozícii Adobe photoshop 7.0, ale nikde som nenašiel v nom funkciu na spojenie fotiek do jednej. Pokúšal som sa o to v Power pointe, ale tam dochádza k priveľkým stratám na kvalite ked si dám dokument uložiť ako jpeg.

  117. Miro Veselý hovorí:

    Milo akákoľvek manipulácia s JPG fotkou je možná bez straty kvality až do momentu, keď fotku ukladáme do JPG. potom dochádza k ďalšiemu orezaniu kvality. Takže po otvorení a úprave JPG fotky ju treba uložiť v nestratovom formáte – psd, tiff, bmp, png a podobných. Tam sa kvalita nestráca. Ak sa ako ukladací formát používa JPG ako to niektoré primitívne editory robia, potom je každé otvorenie a uloženie fotky strata.

  118. dalma0949@azet.sk hovorí:

    ahojte vie mi niekto prezradit ako stiahnut program aby som mohla vytvarat pozadia na fotkách?Dakujem

  119. bompar hovorí:

    keď dám gimp.org … na začiatku je download .. stiahne mi to zadarmo?a v akom jazyku? .. pls rýchlo odpoveď

  120. alex hovorí:

    Prvykrát som tu a čítam príspevky. Preboha!!! Ludia vypnite PC a venujte sa niečomu, čo skorej zvládnete. 90% z vas chce linky na vyššie uvedené programy. Keď neviete ani gúúgliť, tak fakt nechápem do čoho sa hrniete. Nezvládnete pri takomto prístupe ani ten najjednoduchší soft. Najviac ma dostal príspevok kde pipka prosila aby jej niekdo poslal Photoshop na mail. Cica ten soft má skoro 1GB. Kde to chceš poslať? Časy softov o veľkosti 100kB odišli s DOSom. :-))) Rada zadarmo: Najlepší soft pre vás je vo Fotolabe. Tam vam to upravia a orezu. Viem že som mnohých asi nasral,ale skorej než niekde píšete skúste trocha premýšlať.

  121. sefer hovorí:

    Corel Paint Shop Pro X2 je jeden z nejoblíbenějších a nejznámějších grafických programů. V minulých letech získal program mnoho ocenění na poli grafického zpracování. Podporuje všechny funkce, které se dají od profesionálního grafického programu čekat. Navíc je velmi přehledně zpracovaný a pro začátečníka velmi rychle pochopitelný.

    Hlavním využitím programu je úprava fotografií. Obsahuje například zajímavou funkci oprava prespektivy, automatickou úpravu barev, … Samozřejmostí je množství efektů, které fotografie ještě dále vyšperkují.

    Paint Shop Pro je obdobou produktu Photoshop od Adobe. Při srovnatelných funkcích je ovšem nesrovnatelně levnější a vhodnější pro začátečníky. Nové pracovní prostředí Graphite Workspace Theme
    HDR Photo Merge
    Nové styly vrstev
    Viditelné vodoznaky
    Picture Tubes & Picture Frames
    Vylepšená Black & White Film konverze
    Nové a vylepšené speciální retušovací nástroje
    Nová funkce Vystřihnutí do nového obrázku

    A mnoho dalšího
    je zadarmo a v cestine na ´30 dni a potom ho len zmazete a date znova do kompu a mate ho vlastne stale nou problem a nieje to trestne lebo je to brane ako skusobna verzia http://www.stahuj.centrum.cz S pozdravom sefer s Trnavy :)

  122. Almera691 hovorí:

    Najlepsi program na retusovanie je Zoner photo studio 11

  123. Evuli_Q hovorí:

    Aojky pls newie niekto link niejaku stranku kde by bol niejaky navod ako sa retusuje tvar a ako sa meni farba oci na programe GIMP?? KUJEEEM

  124. fotograf hovorí:

    Typ na zaujimavu stranku o upravach fotografii. http://www.grafika.cz

  125. bany hovorí:

    Jednoznacne Photoshop CS4, ten je na vsetko co tu pozadujete..je pomerne jednoduchy a na nete je k nemu mnozstvo navodov.

  126. sonickas12 hovorí:

    bany : je pomerne jednoduchy…pre koho ako…
    akoze ludia to je take tažke najst nejaky program ?…google vam nič nehovori ?….napriklad photofiltre je fajn…

  127. fesak hovorí:

    ahojte potreboval by som program na upravu fotiek velmi ma bavi fotenie pracujem stym kazdy den ale som novacik ak by ste boli taky dobri a pomohli ste mi velmi dakujem

  128. stolicka hovorí:

    Fesak ak chceš robiť vo fotkách podľa mňa je najlepší Zoner Photo Studio 10 ja sním robím a veľmi sa mi páči skús ho na cz.Zdravím a príjemnú zábavu ,sotlicka

  129. dako hovorí:

    Chcem sa spytat, ze ci by sa dalo urobit take nieco, ze by som odfotil nieco pred zelenym platnom, napr. Cloveka, a ze ci by sa to dalo ta zelena upravit v niecom, bud ju odstranit, alebo niecim nahradit? Napr. Nejakym inym pozadim, tak ako sa to da aj s videom.

  130. Zuzka hovorí:

    Podla mna je super GIMP. Je to free a mate tam spustu moznosti na upravu fotiek. Estelen s tym zacinam ale som veelmi spokojna :) Myslim ze je to nieco ako photoshop ale zdarma :)

  131. dako hovorí:

    a z pomocou programu photomerge by sa to nedalo??? lebo som nieco cital o videomerge:

    VideoMerge je obdobou funkcie PhotoMerge, známej z Photoshop Elements. V tomto prípade video o spojenie rôznych nie statických, ale pohyblivých záberov pri tvorbe video záznamu. Využíva modré alebo zelené pozadie na prenesenie pohybu do zvoleného pozadia.

  132. tanicka hovorí:

    potrebujem program!!!

  133. stefo hovorí:

    ako ymenum pozadie za clovekom na fotke ??

  134. TeriiinQa hovorí:

    Ahojte, mohol by mi niekto poradiť, ako viem či mám dobre nastavenú svetlosť obrazovky ??? Ďakujem

  135. Lenka hovorí:

    dobrý deň, prosím Vás, ako sa upravujú fotky do e-shopu? chcem si zariadiť e-shop a neviem, ako docielim, aby nafotený tovar mal ten efekt ako býva v e-shopoch-na bielom podklade samotný tovar bez okolia atď.ďakujem.lenka

  136. Miro Veselý hovorí:

    Lenka začiatok je nafotiť produkt tak, aby nemal pozadie. ak sa nedarí, tak ho treba vo fotoeditore obstrihnúť a pozadie zmazať. piplačka. tu sú tipy
    http://www.digi-foto.sk/ako-fotografovat/reklamna-fotografia/predmety-do-katalogu/

  137. Lenka hovorí:

    Mirko, ďakujem Ti, veľmi si mi pomohol.

  138. livinka hovorí:

    ja by som potrebovala na upravu oci,myslim njeco take kde si mozem zmenit farbu oci,mozem pridat mihalnice,a mozem dokreslit linku..prosim please pomozte mi!!!!!

  139. fairy_land hovorí:

    Cawte…. Skuste PhotoFiltre.. je to celkom dobry program hlavne pre zaciatocnikov :).. da sa tam upravit kontrast,šum,obrazok sa da prerobit na relief,olejmalbu,karikaturu,da sa rozmazat alebo zaostrit,v ciernobielom obrazku sa da vyfarbit urcita cast…. napiste do googla photofiltre download free a nekde to uz stiahnite.. :) je to zadara :) som s ním dost spokojnáá :))

  140. kozlík hovorí:

    Chcel by som poprosiť nejaký program na ozvučenie fotografíí /prezentácia/ a nejaké úpravy pre začiatočníkov,ak niečo také existuje.Ďakujem!!!

  141. imperius hovorí:

    Prosim vas kde môžem alebo na akej stanke si môžem stiachnuť ten program na upravu fotiek

  142. Sonja hovorí:

    Ak by mi niekto vedel poradit kde najst, alebo ako sa vola nejaky program, do ktoreho sa da vlozit fotka do pozadia ( ale aby to bolo take vsadene do tej fotky ako keby ten clovek bol v pozadi realne).

    Dakujem za poradenie

  143. jojO hovorí:

    Ja newiem kde si mam zretušovat a pekne uprawit fotky … Nemohly by ste my poslat njaku stranku ? Ak mate nick na pokeci moj nick je kykio855 a mohli by ste my poslat njaku normalnu stranku .. Dakujem :)

  144. carper hovorí:

    ludia najlepsi program co sa tyka grafiky upravovania fotiek retus
    ale aj ine srandy je Adobe Photosop CS5 teraz najnovsi a vobec neni tazky je vhodny aj pre zaciatocnika ak sa tomu bude venovat
    trochu tak to zvladne stranku vam neporadim bo sam som si ho ledva stiahol a to ece ho mam len na 30 dni je to tazke hacknut alebo najst serial key

  145. natasa hovorí:

    ahojte, viem v irfanview alebo gimp urobit aj z digitalne nafotenej plnofarebnej fotky ciernobielu fotku? ak nie, viete mi poradit, ako by sa mi to poradilo a ci to vobec je mozne? vopred dakujem. N.

  146. Maťa hovorí:

    ten program o ktorom tu píšete ten Gimp keď si to siahnem je to naozaj zadarmo ???

  147. Maťa hovorí:

    prosím je to veľmi súrne

  148. Miro Veselý hovorí:

    Maťa je zadarmo, ale nie je rýchlejšľie pozrieť sa na už spomenuté http://www.gimp.org a hneď je jasno?

  149. kajulilik hovorí:

    prosim vas da mi niekto nejaku stranku na upravu foto ? ale taku kde sa nemusim registrovat…..

  150. ladylavi.ic.cz hovorí:

    Ľudia, stiahnite si Photoshop, ja som začínala v Photofiltre a ľutujem to, lebo kebyže pred troma rokmi mám Photoshop, mohla som byť už inde… :))

  151. xxx hovorí:

    zdravim..len tak mimochodom..ten GIMP nie je kompatibilny s W7…existuje aj nieco ine, co je free?

  152. Juli hovorí:

    ja používam Photo Editor. je to ľahko ovládateľný program na retušovanie – odstránenie vrások, odstránenie vyrážiek, dokonalá pokožka bez nejakých čiernych bodiek, znamienok atď. :) a ešte sú tam aj nejaké tie efekty.. a make up už upravujem na Picnik.com nie vše je tam zadarmo, ale niečo sa dá tam pridať aj bez platenia =)

  153. lencika00001 hovorí:

    juli,vedela by si mi na mail poslat link kde si si stiahla photo editor a ak je veria po slovensky?dakujem :)

  154. romi hovorí:

    dobry den mam 12 a chcela by som program na upravovanie fotiek . malo by sa dat orezat ,zafarbit pozadie atd. len je maly problem mal by byt zadarmo

  155. Simi hovorí:

    Ja by som sa tiež chcela spýtať na nejaký fakt veľmi dobrý a kvalitný upravovač fotiek .
    Vopred dakujem…

  156. Pep"s hovorí:

    Takžéé!..:)) ak by ste chceli taks a celkom dobre dajúú fotky upraviť na strábke: http://www.picnik.com ….. alebo aj ja hladám nejakuv stranku na upravu fotiek!.alebo retušovanie..najlepšie zadarmo!…:D prosím píšte! ;)) Ďakujéém!..:*

  157. minko221 hovorí:

    Skús si stiahnuť ,, Picasa 3″,je to zdarma a celkom slušné…………..

  158. vlado hovorí:

    dobrý deň, poprosil by som informaciu o nejakom softweri na úpravu starých oskenovaných fotografii, ďakujem

  159. Marek hovorí:

    Dobry den, ja by som potreboval poradit , ktory program mi dokaze spravit z fotky animovany rspwktive kresleny obrazok. Vdaka

  160. Antagonist hovorí:

    ..no ja som fotil kompaktom celu vecnost a kedze nastavenia priamo vo fotaku mi nedovolovali dosiahnut taky vysledok aky by som chcel..nezostavalo mi nic ine ako zo “zlych” fotiek vybuchat co sa da aby boli pozeratelne vobec (to sa tyka hlavne fotenia v zlych svetelnych podmienkach ked vznika zrnitost a digitalny sum comu sa nastaveniami v mojom kompakte proste nevyhnem)
    ..skusal som vela programov na korigovanie fotografii v JPEG a najviac sa mi osvecil Adobe Photoshop. (globalne upravy, selektivne farby,filtre, najsirsia ponuka farebnych profilov, vystupne nastavenia – postscript, atd, atd..) velmi som si na nho zvykol a som snim spokojny. Na internete je vela navodov a pomocok ako retusovat, co retusovat a podobne. kazopadne treba robit s citom a vopred vediet co chcem upravou dosiadnut.
    Kazdopadne ja verim ze spravne zvolena technika pri foteni (fotak, objektiv, nastavenia,..) zaruci minimalnu potrebu dodatocne fotografie upravovat.

    good luck! ;)

  161. Srnnn hovorí:

    Ahoojte :)

    ja by som sa chcela opýtať, vie nikto poradiť taký program kde by som mala efekty, ae nie typu olejomaľba, karikatúra, ale také že to bude ako old school alebo také zaujímavé farby.. Neviem to ani moc vysvetliť;) len som také foto videa upravené .. tak či náhodou

  162. Paddy hovorí:

    Zdravim…prosim vie mi niekto poradit fotak na rodinne foto (male deti a rodina) a aj kvalitne video v HD kvalite tak do 200€, vo foteni sa moc nevyznam, uprednostnim dobre auto nastavenie
    Dik moc

  163. Miro Vesely hovorí:

    Srnnn olejomaľbu simuluje Virtual Painter
    http://www.digi-foto.sk/retus-a-uprava-fotografii/softverove-filtre/virtual-painter/
    karikatúry sa mi zdá že tiež existujú, ale nespomeniem si na názov.

  164. Domka101 hovorí:

    Prosím vás ked si chcem zakúpit prohoshop kolko to asi stojí, a ked nemám originálnu verziu windowsu je to problém?

  165. Miro Veselý hovorí:

    Domka photoshop sa dá kúpiť, cena záleží na licencii. Nový stojí okolo 700 a viac eur. Inštalácia do neoriginálneho windows síce možná je, ale pri cenách windows by som odporúčal kúpiť aj windows legálne.

  166. Lily hovorí:

    Prosím niekoho kto sa vyzná v úprave fotiek. Keď som si stiahla adobe photoshop potrebujem nejaký program nainštalovať do mojho PC aby som photoshop mohla používať? Nejaký bezplatný by som potrebovala. Ďakujem :)

  167. Alena hovorí:

    Lily: Tuším že netreba ďalší program.

  168. Alena hovorí:

    Marek: Napríklad ten photoshop, sú tam na to tie filtre.

  169. Alena hovorí:

    Celkom dobrý a bezplatný program je Zoner photo studio, Picasa, Photofiltre.

  170. Nikola hovorí:

    Dobry den, rada by som sa opytala akym programom alebo technikou upravovat fotky, aby bol docieleny efekt ako na starych farebnych vojnovych fotkach. Dakujem

  171. Miro Veselý hovorí:

    Nikola takých programov je veľa, na mobilné telefóny tiež. možno skúste zadarmo tento: http://www.digi-foto.sk/retus-a-uprava-fotografii/softverove-filtre/virtual-photographer/ žiaľ, všetko čo som videl je trocha nepresvedčivé. simulovať starú fotografiu je komplikované, ak to má byť autentické asi by to chcelo retušérske techniky.

  172. Lenka hovorí:

    Dobry den, stiahla som si gimp a neviem prepnut na slovensky jazyk…stale mi tam pise nieco, comu nerozumiem…
    Ak sa najde niekto kto by mi vedel pomoct, budem velmi vdacna Dakujem

  173. adminium hovorí:

    Lenka je dosť možné, že ste si stiahli nejakú anglickú verziu? Skúste to odinštalovať a pustiť tam lokalizovanú verziu, trebárs túto http://tahaj.sme.sk/software/689

    Pri inštalácii položí otázku, ako má Gimp hovoriť a ak ste zvolila “slovenski” tak to je slovinčina.

    Ak to nepomôže, tak neviem pomôcť nadiaľku.

Napíšte komentár

Tipy na knihy

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý |  mv@mix.sk  |  facebook  |  google+  |  instagram  | 

Dozvedeli ste sa niečo užitočné? Pomôžte vašim priateľom nájsť tieto stránky. Zdieľajte ich.