Zvieratá

Fotografovanie zvierat je veľmi náročná činnosť. Zvieratá sa často hýbu veľmi rýchlo a robia si čo chcú. To sťažuje prácu. Ak teda chcete poriadnu fotografiu svojho psa, alebo zvierat v prírode, počítajte s desiatkami, možno až stovkami nevydarených fotografií. Tie vydarené však za tú námahu stoja.

Pred fotografovaním je dobré najskôr sa dôkladne zoznámiť so svojím fotoaparátom. Musíte ho rutinne ovládať, často musíte byť mimoriadne pohotoví, snímať naslepo, odhadom, alebo "preventívne".

Počítajte s tým, že na jeden dobrý obrázok zvieraťa miniete často aj 50 až 100 záberov, ktoré sú menej dobré, alebo nevydarené.

Základný tip platí rovnako ako pri snímaní detí: zvieratá s vami asi budú komunikovať. Dajte im čas, aby si zvykli, že na ne mierite fotoaparátom, aby ste nezískali zábery zvierat v obrannej pozícii, či v strehu. Spravte pár desiatok fotiek, nech si zviera na fotenie zvykne a prestane si vás všímať. Potom kartu vymažte a začnite fotiť naozaj.

Druhá vec: ak je to len trocha možné, snímajte zvieratá bez blesku. Blesk osvieti srsť a tvar zvieraťa budú deformovať rôzne lesky. Aj oči zvieratám často "svietia" ak ich fotíte bleskom. A naopak – ak máte blesk, ktorý bliká 2× za sebou (druhý záblesk je na fotografiu, prvý z rôznych dôvodov – meranie expozície, či odstránenie červených očí) takže ak blikne 2× veľa zvierat stihne zatvoriť oči kvôli prvému záblesku. Takže získate spiacich psov a mačky…

Jeden komentár k k článku Zvieratá

  1. ADKA=) hovorí:

    AHOJTE”VASA STRANKA JE VELMI PEKNA A ZAUJIMAVA.VELMI MA TESI.JA MAM LEN14 ROKOV A PREDNEDAVNOM MA VELMI ZACALO BAVIT FOTOGRAFOVANIE.MAM NADHERNE FOTKYU AKO NA POHLADNIICE,HLAVNE S MALYMI DETMI.NEMAM NATO VELKE MOZNOSTI FOTIM LEN Z OBYCAJNEHO MOBILNEHO TELEFONU SONY ERICSON.AKO SA DOSTANEM DALEJ,kde mam poslat tie fotografie??prosim poradte mi,,budem velmi vdacna.andrejka

Napíšte komentár

Tipy na knihy

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý |  mv@mix.sk  |  facebook  |  google+  |  instagram  | 

Dozvedeli ste sa niečo užitočné? Pomôžte vašim priateľom nájsť tieto stránky. Zdieľajte ich.