Fotografovanie v exteriéri

Fotografovanie v prírode, či v meste má spravidla výhodu – dostatok svetla. To však, žiaľ, niekedy nestačí. Sú situácie, ktoré sa aj v ideálnych podmienkach fotografujú ťažko.

Možno presnejšie by bolo povedať – fotografujú sa ťažko tak, aby na fotografiách bol presvedčivo znázornený predmet, ktorý chceme na obrázkoch zaznamenať…

  • Sneh a ako ho zvládnuť – sneh vie pekne obalamutiť automatiku fotoaparátu. Spravidla musíte pomôcť správnym nastavením.
  • Vo vysoko kontrastnom svetle je vhodné prisvietenie bleskom.
  • Naozaj veľký kumšt už vyžaduje, ak máte fotografovať architektúru. Profesionálny fotografi na to majú špeciálne fotoaparáty a objektívy, vybavenie často v cene ako za lepšie auto. Digitálnym foťáčikom sa to síce nedá nafotiť rovnako dobre, ale aspoň hrubé chyby sa odstrániť dajú – stačí vedieť ako.
  • Pri fotografovaní menších predmetov vám môžu prísť vhod tipy z článku Ako fotiť huby alebo Snežienky.

Akokoľvek sa fotografovanie v exteriéri teda môže javiť jednoduché, niekedy je potrebné vedisť dosť vecí, aby ste si z vychádzky priniesli pekné obrázky.

Komentáre k článku: Fotografovanie v exteriéri

  1. tenario 3. februára 2010

    Ahoj mam Nikon D3000 chcem sa spytat ci by mi stacil tento objektiv na fotografovanie napriklad divej zveri a ci je vhodny aj na makro fotky. Dakujem

    Tamron AF 70-300 f/4.0-5.6 Di LD Macro 1:2 pre Nikon

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: